Šta je meni programa u Adobe Photoshop CS5?

Lekcija 2

Meni programa Adobe Photoshop CS5

Meni programa se sastoji od 9 menija: File, Edit, Image, Layer, Select, Filter, View, Window i Help. Kliknite na svaki od menija i pogledajte ponudu. Kada se otvori lista sa dostupnim opcijama, neke od opcija menija imaju crni trougao koji pokazuje na desnu stranu a to znači da ta opcija ima i pod-opcije. Kada budete naveli kursor na takvu opciju, ona će prvo dobiti plavu boju za pozadinu a zatim će se pojaviti lista sa pod-opcijama.

Potreban Vam je instruktor za Photoshop ili usluge grafičkog dizajna?
Kontaktirajte me ili pozovite 065/64-97-561


Zapazićete da neke stavke u meniju imaju … tačkice iza što znači da će se otvoriti novi dijalog prozor u kome trebate da podesite parametre. Ovde je za primer uzet Shadow/Highlights dijalog koji se otvara iz Image > Adjustments > Shadow/Highlights.. i u ovom dijalogu možete prilagođavati senke (Shadows) i svetle površine (Highlights) na fotografiji preko klizača u dijalog prozoru.


Šta su tastaturske prečice?
Tastaturska prečica je taster ili grupa tastera na tastaturi čijim pritiskanjem pokrećete neki program ili neku od njegovih opcija iz menija (ponude) programa.
Treća stavka koju ćete zapaziti su tastaturske prečice. One se nalaze sa desne strane opcije menija i obeležene su rečima i slovima. Ako tastaturska prečica sadrži više od jednog tastera, onda između tastera koje treba u istom trenutku pritisnuti stoji znak plus. Na primer možete pokrenuti Levels prilagođavanje istovremenim pritiskivanjem tastera Ctrl i L.

Šta je kontekst meni?
U dodatku meniju programa Adobe Photoshop CS5 nudi i kontekst meni koji sadrži neke od popularnih komandi (opcija) u zavisnosti od alatke koju ste izabrali i gde ste kliknuli.

Kako pristupiti kontekst meniju?
Pristupanje odnosno prikazivanje kontekstualnog menija i dostupnih komandi se vrši desnim klikom.



Коментари

Популарни постови