Recenzija: Auto FX Plugin Suite Gen 1 - dodaci (Plugins) za Photoshop i Photoshop Elements

Ja obožavam dodatke za Photoshop. Toliko mi pomažu da sam se navikao na njih i koristim ih svakodnevno. Pomoću dodataka za Photoshop mogu brzo i lako da odradim to što sam naumio što mi daje veliku uštedu u vremenu. Za neke efekte bi mi trebalo mnogo više vremena a tu su i efekti koje možda ne bih mogao ni da postignem u tom kvalitetu bez upotrebe dodataka.

U ovom postu napisao sam kratku recenziju najkompletnijeg seta dodataka za Photoshop i Photoshop Elements koji nam dolaze iz Auto FX Software kompanije. Kad kažem najkompletniji to i mislim jer Auto FX Software Gen 1 set dodataka nudi solucije za sve što radimo u Photoshopu: od osnovnih korekcija digitalnih slika do kompleksnih grafičkih stilova i kompozicija. Kada se koriste u kombinaciji sa Adobe Photoshop mogućnosti su neograničene. Fascinira činjenica da je moguće početi sa jednom jedinom neobrađenom digitalnom slikom otvorenoj u Photoshopu i završiti sa naslovnom stranicom za novine, knjigu, prezentaciju, biznis kartom, naslovnom slikom za Facebook stranicu, grafičkim elementima za sajt, animaciju i tako dalje i tako dalje. ustvari početna tačka može da bude i novi poptuno prazan dokumenat i sve napraviti usput koristeći Photoshop i Auto FX dodatke. Dodaci Auto FX Software kompanije ne samo da ubrazavaju proces stvaranja već su i najkreativniji dodaci za koje ja znam.

Mogao bih da napišem jednu mini-knjigu za uvod što ovi dodaci i zaslužuju ali bih radije da Vam objasnim zbog čega koristim dodatke i razlozi zbog kojih su potrebni svakom korisniku Adobe Photoshopa i pretplatniku na Adobe Creative Cloud.

Zbog čega su nam neophodni dodaci (Plugins)

Sve se izuzetno brzo menja. Internet se menja i evoluira. Nove mogućnosti se ubacuju u softvere skoro svakog meseca. Trendovi se menjaju. Ne postoji više striktno print dizajner ili striktno korišćenje samo jednog softvera kao što je Photoshop. Ako pretražujete internet naići ćete na ogromnu količinu lepo odrađenih portfolia sa privlačnim slikama, perfektnim grafičkim radovima i izuzetnim dizajnerskim rešenjima. Prisustvo na socijal medija sajtovima je obavezno. Ne možete samo da kreiarte profil ili da se pridružite nekoj grupi, morate biti i aktivni inače nećete imati nikakve koristi od socijal medija sajtova i grupa i bićete nevidljivi na internetu. Na sve to dodajte i sve lične obaveze i potrebe koje jesu umišljene ali se gomilaju. Da li možete da ispunjavate sve dnevne zadatke i obaveze bez ikakve pomoći?  Ja ne mogu i to je razlog zbog koga koristim ama baš sve što može da mi pomogne uključujući dodatke za moj primarni alat u poslu: Adobe Photoshop.

Moje lično iskustvo i prednosti korišćenja Auto FX Plugin Suite Gen 1

Ja sam lično više nego zadovoljan Auto FX dodacima a što je još bitnije zadovoljni su i moji klijenti. Ne samo da koristim dodatke u svim ličnim i profesionalnim projektima već sam napokon došao u situaciju da imam i ekstra slobodnog vremena za odmor, dodatne aktivnosti i projekte. Jedna od velikih prednosti Auto FX dodataka je da nude soluciju za sve što dizajneri i fotografi uobičajeno rade u Photoshopu tako da većini neće biti potreban nijedan drugi dodatni alat. Ovo sa sobom nosi prednost da trebate da se priviknete samo na jednu novu tehnologiju i veoma brzo počećete da izvlačite maksimum iz nje.

Ključne prednosti Auto FX Plugin Suite Gen 1

• Kompletna solucija od osnovnih korekcija boja i tonova slike preko okvira i foto kolaža sa svim između šta može da se uradi sa digitalnom slikom. Da ne zaboravim grafičke stilove koji su unikatni i izuzetni.
  • Veliki broj unapred pripremljenih efekata sa pre-definisanim parametrima, veliki broj kompleksnih photo i grafičkih efekata, nestvarno realistični okviri za slike, ogroman broj ukrasnih ivica plus unikatne pozadine.
  • Mogućnost selektivnog primenjivanja efekata bojenjem četkicom.
  • Snapshot funkcija koja omogućava čuvanje nekoliko različitih verzija tokom jedne sesije u dodatku (slična funkcija kao i Snapshot na Photoshop History panelu).
  • Mogućnost kreiranja i ubacivanja već kreiranih maski.
  • Slojevi (Layers) sa prednostima kontrole redosleda slaganja, vidljivosti i providnosti preko Layers panela.
  • Mogućnost ubacivanja slika u dodatak nakon njegovog pokretanja.
  • Kontrola nad svakim aspektom efekta ili korekcije.
  • Mogućnost zabeleživanja i čuvanja pre-definisanih parametara (presets).
  • Mogućnost kreiranja unikatnih ukrasnih ivica bojenjem četkicom.
  • Standardna verzija dodataka koja je potpuno funkcionalna bez ikakvog dodatnog softvera domaćina.

Kratak pregled Auto FX Plugin Suite Gen 1

Kao i uvek ja ću Vam pre svega preporučiti da preuzmete besplatne probne verzije i sami se uverite u kvalitet i mogućnosti koje sam ja ocenio kao odlične. Sa moje strane daću Vam kratak uvod ili pregled nekih od mogućnosti četiri (4) glavnih komponenata ili dodataka: Auto Eye, DreamSuite Ultimate, Mystical Suite (3 dodataka u jednom) i PGE - Photographic Edges.

Auto Eye Gen 1

Ovo je jedan od najlakših za upotrebu Auto FX dodataka. Potpuno je automatizovan i služi za rad sa bojama i detaljima slike. Najčešće u radu podešavam Rebuild Details klizač i dva klizača na Colors kartici: Tonal Range i Contrast. Kad budete isprobavali dodatak preporučujem da posebnu pažnju obratite na Tonal Range klizač koji je fantastičan i daje odlične rezultate pogotovo u saradnji sa Contrast.

Ovde je jedan primer Auto Eye dodatka u akciji koristeći samo podrazumevane vrednosti koje dolaze sa Automatically Enhance opcijom uključenom.
Auto Eye u akciji

Cena: $129 za Auto Eye Gen 1, dodatak je prisutan u Plugin Suite kolekciji - $499
(na dnu posta imate kod za 20% popusta na sve cene)

Mystical Suite Gen 1

Mystical Suite Gen 1 zapravo sadrži 3 dodatka u jednom: Mystical Focus Gen 1, Mystical Lighting & Ambiance Gen 1 and Mystical Tint Tone Color Gen 1. Ova kolekcija sadrži sve što će većini ikada zatrebati za obradu i doterivanje digitalnih slika.

Hoćete da dobijete dubinu polja, omekšate detalje ili osvetlite senke?

Potrebna Vam je prirodna svetlost, svetlosni snopovi?

Treba Vam realistična kiša, sneg, magla za scenu?

Radite sa portretom? Dajte šansu Portrait sekciji i bićete oduševljeni.

Najbolje od svega je što možete da koristite više efekata odjednom, kontrolisati njihov redosled i intezitet preko Layers panela i selektivno primenjivati efekte koristeći Brush On funkciju.

Za svaki od efekata imati veliki broj opcija na levoj strani ekrana.

Cena:
$399 za Mystical Suite Gen 1
$249 za Mystical Tint Tone and Color Gen 1
$199 za Mystical Lighting and Ambiance Gen1
$149 za Mystical Focus Gen1
Mystical Suite Gen 1 je uključen u Auto FX Plugin Suite Gen 1 - $499

Dream Suite Ultimate Gen 1

Ovo je dodatak u kome su smešteni mnogi artistički, foto i grafički efekti.

Osim čuvenog i poznatog Gel efekta tu su i mnogi drugi (10 za preciznost) izuzetno kvalitetni i unikatni stilovi za grafike koji rade sa svim oblicima figura uključujući i tekst.  Dodatak nudi veliki broj odličnih pre-definisanih stilova sa unapred određenim parametrima. Osim pre-definisanih stilova korisnik ima kontrolu nad svakom komponentom ugrađenom u stil. Najbolje od vega je da stilovi mogu biti kombinovani za još veći broj varijacija i unikatnih rezultata.

Jedna od retkih i unikatnih mogućnosti je mogućnost ubacivanja fotografija u dodatak nakon njegovog pokretanja. Na ovaj način kreiranje foto kolaža je uveliko olakšano pogotovo kada se uzmu u obzir mnogobrojni efekti koji su odlični za početak ili kao startna tačka. Moguće je pomoću Clone alata kreirati kolaž od gotovo svih ponuđenih foto efekata. Kao najbolju startnu tačku za kreiranje foto kolaža preporučiću Vam Instamatic kolekciju.

Na kraju da izdvojim i preporučim Vam moj omiljeni artistički efekat: Oil Impressionism koji je fantastičan i unikatan.

Cena: $199 za Dream Suite Ultimate Gen1, dodatak je uključen u  Auto FX Plugin Suite Gen 1 - $499

PGE (Photographic Edges) Gen 1

Za kraj predstavljanja sam ostavio dodatak koji dođe kao šlag na tortu. Dodatak koji ćete svi voleti i uživati u njemu. PGE sadrži više hiljada ukrasnih ivica za slike plus tu su i nestvarno realistični ramovi za slike kao i veliki broj unikatnih pozadina. Da ne zaboravim lepe kompozicije kojima je ostavjen prostor za ubacivanje slike. Jedna od spektakularnih opcija je mogućnost kreiranja unikatnih ivica koristeći neku od stotine dostupnih četkica. Ne samo da možete na brzinu kreirati unikatne, baš onakve kakve Vi želite ivice za digitalne slike već možete modifikovati i prilagođavati postojeće unapred napravljene kojih ima nekoliko hiljada kao što sam već spomenuo.

Ogroman broj pre-definisanih ivica i kompozicija sa pozadinom je dostupno u PGE. Ivice i pozadine mogu biti zamenjeni sa lakoćom što daje neograničen broj kombinacija i mogućnost za eksperimentisanje.

Veliki broj nestvarno realističnih ramova koji izgledaju odlično i kada su umanjeni.

Ovde je pregled nekoliko od dostupnih kompozicija za slike.

Veoma je lako kreirati unikatne ivice koristeći četkicu.

Pregled galerije sa dostupnim četkicama koje možete koristiti za kreiranje unikatnih ivica.

Cena: $249 za Photo/Graphic Edges Gen 1, dodatak je uključen u Auto FX Plugin Suite Gen 1 - $499

Zahtevi za instalaciju i kompatibilnost

Za Windows kompjutere: XP / Vista / Windows 7 / Windows 8 (32 i 64 bit verzije). Mac: Mac OS X 10.4 - 10.9 Mavericks. Auto FX produkti su kompatibilni sa: Photoshop CS - Photoshop CC, Photoshop Elements 7-12, Corel Paint Shop Pro X4 and X5 i Corel Draw X4-X6.

Kod za popust

Da ostvarite 20% popusta na bilo koji od Auto FX proizvoda koristite: AFX20 kod.