Recenzija: Akvis Artistic Suite za pretvaranje digitalnih slika u crteže i umetničke slike

Još od malena imam želju da crtam i slikam. Nažalost nemam nikavog talenta ni za crtanje a ni za slikanje. Na svu sreću postoje programi koji umeju da slikaju i crtaju umesto mene, tačnije rečeno da pretvore digitalne slike u crteže i umetničke slike. Softveri za ovu vrstu posla su toliko usavršeni da ponekad prosto ne mogu da verujem da su crteži ili slike napravljeni pomoću softvera. Dodajte na crteže i slike specijalne efekte i nestvarno realistične ramove i imaćete ideju o mojoj današnjoj Akvis Artistic Suite recenziji.

Predstavljanje Akvis Artistic Suite

Akvis kompanija ima veliki broj izuzetno kvalitetnih proizvoda koji mogu da se koriste kao dodaci uz poznate programe za obradu slika ali i kao samostalni programi ili softveri. Ja sam za početak odabrao da Vam predstavim Akvis Artistic Suite kolekciju koja sadrži 3 proizvoda: Akvis ArtSuite, Sketch i ArtWork. Prednost kupovine kolekcije Akvis proizvoda je u sniženoj ceni koja u ovom slučaju iznosi 30%. Jedna od mnogih dobrih strana Akvis proizvoda je da imaju nekoliko tipova licenci koje se razlikuju po broju funkcija, ceni ali i odobrenjima u koje svrhe korisnik ili kupac može da ih koristi. License se kreću od striktno lične upotrebe do licence za profesionalnu upotrebu tako da vlasnik ovog tipa licence može da prodaje radove na tržištu.

Kvalitet i funkcije proizvoda iz ove kolekcije su očaravajući. Kao što sam već spomenuo prosto ne mogu da verujem da iza crteža i slika stoji softver a ne ljudska ruka. Isto je i sa ramovima za slike, kao da je neko skinuo ram sa zida i ubacio ga u softver.

Očarava i jednostavan i lako razumljiv korisnički interfejs kao i opcije za prilagođavanje finalnog rezultata. Pre-definisana podešavanja sa unapred određenim parametrima su izuzetna i u mnogim slučajevima korisnik uopšte ne mora da ih menja i dalje prilagođava. Veoma mi se dopada i malo prozorče koje daje prikaz efekta pre nego što se korisnik odluči da ga primeni. Prozorče može da se pomera i ujedno vide različiti delovi slike kako će izgledati kada efekat ili odabrani parametri budu primenjeni na kompletnu digitalnu sliku. Na ovaj način se vrši velika ušteda i ubrzava proces što ujedno omogućava eksperimentisanje sa različitim parametrima u veoma kratkom roku. Da ne zaboravim i print opciju (odštampaj) koja je dostupna direktno iz Akvis aplikacije.

Vreme potrebno za procesuiranje ili primenu efekta je iznenađujuće kratko za ovu vrstu softvera. Nakon odabira parametra potrebno je samo nekoliko sekundi da se dobije finalna slika ili crtež u većini slučajeva. Kada se sve uzme u obzir Akvis proizvodi su izuzetno uslužni i povoljni naročito kada se kupuju kao kolekcija zbog dodatnog kolekcijskog popusta.

Akvis Sketch

Ovo je moj omiljeni proizvod iz ove kolekcije. Veoma je lak za upotrebu i rezultati su očaravajući. Pre-definisani parametri (Presets) su u većini slučajeva sve što Vam je potrebno i nisu potrebna nikakva dalja prilagođavanja. U ovom slučaju ja ću koristiti Sketch kao standardnu aplikaciju kojoj nije potreban softver domaćin i to u Business verziji koja ima najviše opcija. Prvo na šta hoću da Vam skrenem pažnju su Express i Advanced moduli na desnoj strani ekrana. Kao što je i za očekivati Advanced (napredno) daje više mogućnosti i kontrole nad finalnim izgledom. Nakon odabira modula korisnik može da odabere jedan od dva stila (Classic i Artistic) iz istoimene padajuće liste (Style).
Odabir stilova u Akvis Sketch

Sledeći korak je odabiranje seta sa pre-definisanim parametrima iz Presets padajuće liste na dnu palete koja se nalazi na desnoj strani ekrana. Pre-definisani parametri su odlični i imaju umanjeni prikaz.
Setovi sa predefinisanim parametrima u Akvis Sketch

Nakon biranja pre-definisanih parametara korisnik može da ih menja pomoću opcija na paleti ili da ih primeni bez ikakvih dodatnih usklađivanja.
Prilagođavanje parametara u Akvis Sketch

Paleta na desnoj strani ekrana ima i nekoliko dodatnih kartica preko kojih korisnik može da blenduje crtež sa originalnom slikom (Background kartica), da doda potpis (Text) i da podesi platno za crtanje (Canvas).

Jedna od najinteresantnijih opcija dostupnih preko trake sa alatima na levoj strani je pravac linije (Stroke Direction) a tu su još i ruka (Hand Tool) za premeštanje na različite delove slike pri velikom uvećanju, Zoom alat za uveličavanje i Eraser za brisanje ocrtane putanje koja određuje pravac linija (Stroke Direction). Nakon doterivanja ili modifikovanja početnih pre-definisanih parametara korisnik može da sačuva podešavanja kao novi set sa pre-definisanim parametrima preko Save dugmeta u dnu palete na desnoj strani ekrana. Napomena da svaka promena parametara je odslikana u malom pregled prozorčetu oivičenom marširajućim mravima koje možete pomerati i videti različite delove slike kako će izgledati sa trenutno postavljenim parametrima.
Traka sa alatima u Akvis Sketch

Kada je sve podešeno i usklađeno treba samo kliknuti na Run dugme (trougao) u gornjem desnom delu ekrana i sačekati nekoliko sekundi da se slika pretvori u crtež.
Primena parametara na sliku preko dugmeta Run u Akvis Sketch

Još jedna veoma uslužna i retka opcija, bar što se tiče ove vrste programa su opcije direktnog slanja ili postavljanja na popularne socijal medija sajtove: Facebook, Google+, Tumblr, Twitter i Flickr. Odmah pored dugmeta Sharing je sledeća izvanredna opcija: Batch processing iliti mas procesuiranje koje omogućava primenu istih parametara na veću količinu digitalnih slika.
Opcije za direktno postavljanje na popularne socijal medija sajtove direktno iz Akvis Sketch

Timeline je još jedna u nizu izvanrednih funkcija. Timeline je dostupan klikom na ikonicu filma i prikazuje faze procesuiranja ili crtanja. Korisnik može da izabere bilo koji od ponuđenih stanja razvoja (crtanja) i sačuva na disku.
Timeline funkcija u Akvis Sketch

To bi bilo sve za ovaj stvarno kratak pregled mogućnosti ovog izvanrednog programa. Za više detalja i pomoć u korišćenju kliknite na znak upita koji se nalazi u gornjem desnom uglu ekrana što će otvoriti stranicu sa obukama u vašem čitaču internet stranica (web browser).

Akvis ArtWork

Akvis ArtWork 8.0 je veoma sličan Sketch-u sa glavnom razlikom da ovaj program pretvara digitalne u umetničke slike umesto crteža. U ArtWork-u ne postoje Basic/Advanced moduli ali zato daje više opcija iz Style padajuće liste: Oil, Watercolor, Gouache, Comics, Pen and Ink, Linocut i Pastel koji je dostupan samo u Deluxe/Business verziji.
Odabir stila u Akvis ArtWork

Predefinisani parametri su uvek polazna tačka i oni su dostupni iz Presets padajuće liste na dnu palete koja se nalazi na desnoj strani ekrana.
Biranje seta sa predefinisanim parametrima u Akvis ArtWork

Obično nakon biranja pre-definisanih parametara iz Presets padajuće liste ja volim da eksperimentišem sa 2-3 parametara: Simplicity, Stroke Length, Thickness i Details sve dok ne dobijem željeni rezultat u malom pregled prozorčetu koje uvek pomeram na nekoliko lokacija da vidim više delova slike kako izgledaju sa trenutnim podešavanjima. Na kraju da Vam kažem i koji su moji omiljeni stilovi: Oil, Pen and Ink, Watercolor i Pastel.
Doterivanje parametara u Akvis ArtWork

Jedna od veoma kul opcija je mogućnost dodavanja potpisa koji možete postaviti na sredini ili u bilo kom uglu slike.
Dodavanje potpisa u Akvis ArtWork

Akvis ArtSuite

Ovo je program za sve one koji vole ramove, ukrasne ivice i specijalne efekte. A ko ne voli? Ovaj program možete koristiti kao zaseban jer ima dosta efekata za slike koje možete primeniti pre ukrašavanja ramom ili ukrasnim ivicama a još je bolji kada se koristi nakon ArtWork-a. Moja omiljena sekcija su ramovi iz Antique kolekcije. Ništa manje realistični su i ramovi iz Frames > Wooden kolekcije kojih ima dosta i ponekad je teško odlučiti se i odabrati jer su svi perfektni i 100% realistični.
Biranje rama za sliku u Akvis ArtSuite
U Frames padajućoj listi naći ćete i efekat podvijenih ivica iliti Page Curl, Spray i Frost (moje omiljene) efekte za ivice slike, Artistic Crop i na dnu liste ručno izrađene okvire za slike (Hand Painted Frames). Još jedna od interesantnih opcija je i mogućnost da napravite svoj okvir za slike iz Library > Custom.
Artistic Crop efekat u Akvis ArtSuite

Došli smo i do specijalnih efekata. Efekti su takođe izvanredni i u većini slučajeva nije potrebno ništa menjati nakon primene pre-definisanih parametara. Moji omiljeni efekti su Black and White i izvanredni Halftone efekat.
Halftone efekat u Akvis ArtSuite

Takođe je dostupna i velika biblioteka sa teksturama koje možete koristiti za blendovanje sa slikom. Ako imate svoje omiljene teksture za blendovanje možete ih ubaciti preko Library > Custom opcije.

Uslovi za instaliranje i kompatibilnost

Akvis proizvode možete instalirati na Windows XP+ (32/64bit) i Mac OS X 10.4-10.8 (32/64 bit) kompjuterima. Osim što mogu da se koriste kao zasebne aplikacije Akvis proizvode možete koristiti kao dodatke (plugin) uz Adobe Photoshop (verzija 6+ sve do najnovije CC), Adobe Photoshop Elements (sve verzije), Corel PaintShop Pro, Corel Painter, GIMP, Xara Extreme...

Vrste licenciranja

Akvis nudi nekoliko vrsti licenci za svoje proizvode od striktno za kućnu upotrebu do upotrebe u profesionalne svrhe. Svaka od licenci ima svoj opseg mogućnosti, cenu i naravno različite dozvole za upotrebu i distribuiranje finalnog produkta. O detaljima možete pročitati na njihovom zvaničnom sajtu ili ih kontaktirati ako je to potrebno a poželjno je da tokom probnog perioda izaberete licencu za koju ste zainteresovani.

Preuzimanje probnih verzija

Svi Akvis programi su dostupni da se besplatno isprobaju tokom 10 (deset) dana od dana instaliranja što je više nego dovoljno da se uverite u kvalitet i mogućnosti. Preuzmite preko ovog linka Artistic Suite (3 proizvoda) ili bilo koji pojedinačni proizvod iz ove kolekcije. Kao što sam već napomenuo prednost kupovine kolekcije proizvoda je u sniženoj ceni.