Šta je Web profesionalac?

Original post (ovo je prevod autora ovog sajta) se nalazi na sajtu Mark DuBois Blog i delo je autora Mark DuBois učitelja, web mastera, web programera i entomologa.

Treba da počne prolećni, 2012 semestar gde ja predajem. Naše kolege (Illinois Central College) su priznati kao stručnjaci Web akademije (Web Professional Academy) od 2006 kada je nastao program Web profesionalci. Pre nego počnemo program hteo bih da objasnim šta to znači biti Web profesionalac.

Dakle, šta su karakteristike Web profesionalaca?


Oni čine neprestani napor da konstantno uče. Svako ko je radio sa Web tehnologijama zna da se naše polje menja dnevno. Uvek postoji neka nova tehnologija koja može da se koristi da bolje adresira probleme klijenta. Deo ovog učenja je da i mi moramo da se odučavamo i ponovo učimo. To je nešto što pokušavam da prenesem na studente svakog semestra. Ako mislite da znate odgovor na problem, stanite malo i istražite. Velike su šanse da se nešto promenilo što će uticati na to da vam pomogne da rešite probleme klijenta.

Oni održavaju kontakte sa drugim profesionalcima. Bilo da je to preko socijalnih mreža (kao Twitter, Google+ itd.) ili kroz prisustvo na konferencijama i okupljanjima. Naše polje se brzo menja i nemoguće je biti u toku sa svim promenama. Kontakt sa drugim profesionalcima mi pomaže da odlučim gde da fokusiram napor ka kontinuiranom učenju.

Oni uzvraćaju zajednici. Da, ja sam potrošio mnogo vremena radeći kao direktor edukacije Web profesionalaca (Director of Education for Web Professionals.org), kao lider Adobe obrazovanja (Adobe Education Leader) i menadžer grupe korisnika. Međutim primetio sam da kroz sve te interakcije upoznajem izvanredne ljude i uspostavljam trajna prijateljstva sa ljudima širom sveta. Iz sebične perspektive primetio sam da uvek dobijam više od onoga što dajem kada pomažem drugima u zajednici.

Oni razumeju svoje greške i čine napor da ih otklone. Svi imamo mane i nedostatke. Trebamo da ih priznamo i aktivno radimo na njihovom otklanjanju. Ako ste prekoračili rok, izvinite se (ako je potrebno). Dajte sve od sebe da se ista greška nikada ne ponovi dva puta.

Oni daju počast kome je potrebno. Ne možemo biti majstori za sve ali možemo identifikovati najbolju praksu i prepoznati one koji su nam pomogli.

Коментари

Популарни постови